Obserwatorzy

czwartek, 3 października 2013

Domy i obejścia cz.1

O tym,że moim wielkim marzeniem jest własny dom i duży ogród to chyba już każdy  ( kto mnie zna lub podczytuje) wie.
Często oglądam różne domy i obejścia domów w necie i co ciekawsze sobie zapisuję w ulubionych.
Może,może kiedyś skorzystam z pomysłów na projekt i aranżację i także zagospodarowanie ogrodu i obejścia .
Pokaże kilka domów,które czymś mnie zauroczyły.tym czymś może być kolor budynku,bryła budynku,ogród,obejscie,ogrodzenie,kształt okien czy dachu -no słowem wszystko co z domem związane.
Zdjęcia mam zapisane w ulubionych ,pochodzą z neta:

Front domu-biały dom obłożony panelami zewnętrznymi wygląda ciekawie.
Mnie jednak zauroczył ten drewniany "taras" przed wejściem oraz szyby po obu stronach drzwi.
Ja co prawda nie zrobiłabym tarasu przed wejściem,jakoś przeszkadzałoby mi gdyby obcy zaglądali mi na "ganek".To chyba taki amerykański styl.Brakuje mi też zieleni przy wejściu.

Szare ściany robią furorę zarówno w środku jak i na zewnątrz.
Dom prezentuje się czysto i jasno.Wejście obłożone kamieniami ma swój urok.
Bardzo ładnie dobrane rośliny wokół wejścia.Podoba mi się-szkoda,że nie widać reszty budynku.

Olbrzymi dom w drewnie.Mimo wielkości  nie przytłacza.
Jak dla mnie odpowiednia ilość zieleni w otoczeniu.Nie wiem jednak czy zrobiłabym tak duży podjazd -no chyba,że rodzina posiada kilka aut lub przyjmują dużo gości i jest to wymogiem samo przez się.
Generalnie mogłabym w nim zamieszkać;)

 
Domek jakich wiele widzę ostatnio będąc tu i tam.
Podoba mi się kolor budyniowy tego domu,wykusz,obszerne balkony na piętrze.
Ogród zrobiłabym po swojemu ( ten jest chyba tylko komputerowo zrobiony).
 
 
 
Bardzo ładny dom.Odopwiada mi i kolor i bryła domu,duży garaż i pergola na wejściu.
Kręta ścieżka dodaje uroku.
Mi osobiście brakuje ogrodzenia.
Inaczej zaaranżowałabym ogród.
Poza tym mogłabym się tu wprowadzić w każdej chwili;)
 
 
 
Spory dom o ładnej bryle i na sporym terenie.
Podoba mi się dobudowany grill zewnętrzny na sporym tarasie.
Można tu urządzić letnie przyjęcie.
Kilka zejść z tarasu ułatwia funkcjonowanie.
Basen to frajda dla dużych i małych-super sprawa jeśli warunki temu odpowiadają.
Nie podoba mi się tylko ten kamienny wzorek wchodzący na ściany.
Nie widać też ogrodu.Poza tym bez zarzutu;)
 
 
W pięknej scenerii lasu i jeziora  ukryty przed światem dom z drewna i z kamienia.
Idealny na wakacyjny odpoczynek,choć i zimą widok zmrożonego jeziora musi być cudny.
Z zewnątrz bardzo mi się podoba,w środku................troszkę mniej-nie dla mnie aż tak surowe klimaty.
Wpasowany w scenerię jednak idealnie.
 
 
Dom w otoczeniu cudnej zieleni,na wzniesieniu- robi wrażenie.
Duże okna jak oczy domu pięknie ukazujące okolicę.
Mam jednak nadzieję,że te schody to nie jedyna droga do domu;)
Otoczenie dorodnych drzew zapewnia szum liści i śpiew ptaków-po pracy :niezbędne;)
 
 
Cudownie!
Olbrzymi teren  z dwoma domami.
Czyżby ten drugi to domek dla gości ,a może letnia przystań na przyjęcia i grillowanie?!
Zadbany ogród,który mimo nierównego terenu ma idealnie przystrzyżoną trawę,skalniaki,oświetlenie,pomost............czego chcieć więcej.
Nie trzeba wyjeżdżać na wakacje;)
 
 
Hmmm,byłby to całkiem ciekawy dom gdyby stał w cudnym ogrodzie,a nie przy samej ulicy.
Jego bryła sprawia ,ze wygląda jak domek z bajki-brakuje mu tylko zaczarowanego ogrodu.
 
 
 
Ciekawy dom,z olbrzymim tarasem od frontu.
Tym razem taras mi nie przeszkadza gdyż dom jest wsunięty w głąb ogrodu i dodatkowo osłonięty roślinami.
Ścieżka prowadząca do domu ciekawie przełamana oświetloną rabatą.
Super,bez przepychu i nadmiaru zbędnych roślin,nawet ogrodzenie nie przytłacza krajobrazu.
 
 
Domek w trochę góralskim stylu.
Ciekawe wejście z boku budynku.
Jak dla mnie idealny na wakacje.
Gdybym miała w nim mieszkać cały rok zmieniałabym otoczenie i zdjęła ze ścian te trofea.
Nie pasuje mi tutaj też ta łódź,zamieniałabym ją na  rabatę lub skalniak;)
 
 
 
To pierwsza część moich "oględzin".
To tylko moja opinia i nie musicie się z nią zgadzać-nie jestem krytykiem budowlanym czy architektem zieleni.
Napisałam co czuję i co ewentualnie bym zmieniła.
 


 
 

 



 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz